1. Η Αθήνα είναι η πρωτεύουσα και η μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, είναι μια από τις παλαιότερες πόλεις του κόσμου, με την καταγεγραμμένη ιστορία της να εκτείνεται περίπου 3.400 χρόνια. Βικιπαίδεια

TO BHMA TOY ΠΟΛΙΤΗ

TO BHMA TOY ΠΟΛΙΤΗ
............................................................................................................με καθημερινή ενημέρωση
Powered By Blogger

Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2018

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ: "Και όμως ο ενάμισης χρόνος πέρασε και ακόμα να βρω λίγη ώρα ν’ ανοίξω τα χειρόγραφά μου"



Dionisis Vitsos
ΑΘΗΝΑ


«Ξέρετε, πριν να φύγω από την Στοκχόλμη, πήγα ν’ αποχαιρετήσω τον Γραμματέα της Ακαδημίας, τον κ. Γκύλλενστεν, ένα θαυμάσιο άνθρωπο. 
«Έχετε υπ’ όψιν σας», μου είπε, «ότι θέλοντας, και μη, δύο χρόνια της ζωής σας θα πάνε χαμένα». 
Το θεώρησα μιαν υπερβολή, ένα σχήμα λόγου. Και όμως ο ενάμισης χρόνος πέρασε και ακόμα να βρω λίγη ώρα ν’ ανοίξω τα χειρόγραφά μου. 
Βέβαια φταίει και ο χαρακτήρας μου. Δεν είχα ποτέ το ταλέντο να βάζω τους άλλους να δουλεύουν για μένα. Συνήθισα να τα κάνω όλα μόνος μου. Έχω απαντήσει με το χέρι μου σε πάνω από χίλια διακόσια γράμματα. Έχω στείλει εκατοντάδες αυτόγραφα. Έχω κάνει εννέα φιλμς για ξένες τηλεοράσεις. 
Αλλά το πιο δύσκολο απ’ όλα είναι οι αρνήσεις. Επειδή δεν αρκεί ν’ αρνείσαι προσκλήσεις, κάποτε πολύ συγκινητικές, πρέπει και να δικαιολογηθείς και να ευχαριστήσεις. 
[...]. Αυτά όλα είναι πολύ αντιποιητικά πράγματα που οφείλεις να τα ξεπεράσεις όσο γίνεται πιο γρήγορα. Προσπαθώ. Με τις αρνήσεις μου έχω ήδη δημιουργήσει πολλές δυσαρέσκειες. Αλλ’ αυτό, φαίνεται, είναι το τίμημα του βραβείου εφόσον το δέχτηκες. Κι εγώ το δέχτηκα.»

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ, ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΛΕΞΗ, Μάρτης – Απρίλης 1981

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΙΔΗΣΕΙΣ